У Алонсо відібрали подіум на Гран-прі Саудівської Аравії, а потім повернули - чому?

У Алонсо відібрали подіум на Гран-прі Саудівської Аравії, а потім повернули - чому?На Гран-прі Саудівської Аравії Фернандо Алонсо завоював сотий подіум у Формулі-1. Потім втратив його, а потім знову завоював. Що за бардак трапився в Джідді і чому таке просто неприпустимо на рівні Формули-1?

З чого все почалося  
Алонсо стартував у гонці другим і припустився явної помилки, коли займав позицію на стартовій решітці. Іспанець припаркував свою машину так, що лівим колесом вона перетнула білу межу відведеного поля - це автоматичний штраф у п'ять секунд.   

Фернандо мав відбути їх на першому піт-стопі. Тобто механіки «Астон Мартін» мали після зупинки машини п'ять секунд її не чіпати і лише потім приступати до заміни покришок та іншого обслуговування. Так і сталося, а завдяки виїзду на трасу сейфті-кара та відриву від Джорджа Расселла Алонсо навіть не втратив жодної позиції.

Щоправда, по телетрансляції склалося враження, що один із механіків «Астон Мартін» торкнувся машини заднім домкратом. Але якщо жодного розслідування з цього приводу не завели, то всі телеглядачі, мабуть, подумали — ну здалося.

Раптовий штраф
Наприкінці гонки судді раптом почали знову вивчати, як проходив піт-стоп Алонсо. Можно припустити, що все почалося з подачі «Мерседеса» — принаймні Джордж Рассел та його командний місток активно обговорювали можливий штраф іспанця. Ймовірно, саме німці вирішили поцікавитись у гоночного директора, чому стюарди не звернули увагу на торкання машини Алонсо домкратом.

Гоночний директор попросив суддів знову вивчити момент. Самі стюарди одразу не зробили цього, оскільки ні дирекція перегонів, ні дистанційний операційний центр ФІА нічого не помітив і, відповідно, не вимагав від суддів втрутитися. Тепер, покрутивши повтори, стюарди визнали: дотик домкратом був. Оскільки це теж можна прирівняти до «роботи з машиною», то за правилами Алонсо не відбув штраф і має отримати новий — більш серйозний. Алонсо вліпили 10 штрафних секунд.

До штрафу питань начебто не було, але всіх обурило, що ФІА прийняла рішення настільки пізно. Судді не звертали увагу на провину «Астон Мартін» більше половини перегонів та оштрафували Алонсо вже після того, як Фернандо відсвяткував третє місце на подіумі. 

При цьому, якби іспанця поінформували в ході перегонів, можливо, він би відірвався від Джорджа Расселла більш ніж на десять секунд і зберіг позицію. А так через сліпоту гоночної дирекції та «віддалених» суддів вийшла якась нісенітниця.

 «Ви не можете застосовувати штраф через 35 кіл після піт-стопу, – відреагував на покарання Алонсо. — Вони мали достатньо часу, щоб поінформувати про штраф. Адже якби я знав, то, можливо, зумів би збільшити відрив до 11 секунд. Сьогодні не вийшло гарного шоу для вболівальників».

Далі пішли розмови, що штраф можуть скасувати, бо судді нібито не мали права оштрафувати Алонсо через стільки часу. Але уважне вивчення регламенту показало: ні, формально ніщо не заважало стюардам розпочати розгляд навіть через 30 кіл.

«Астон Мартін» зумів зайти з іншого боку і вдарити по твердженням, що торкатися машини домкратом не можна. Представники команди виявили неймовірну оперативність і представили суддям одразу сім прикладів, коли інші команди відбували штрафи та їхні механіки також стосувалися болідів домкратами — зрозуміло, без наслідків.

Судді подивилися, здивувалися та констатували: виходить, між ФІА та командами немає чіткої домовленості, що торкання боліду домкратом вважається «роботою з машиною». І тому штраф Алонсо скасували і він таки отримав призовий кубок за третє місце.

Формула-1 2023. 2-й етап. Джида, Саудівска Аравія. 19 березня
Гран-прі Саудівської Аравії. Гонка (50 кругов, 308,500 км)
1. Серхіо Перес («Ред Булл») — 1:21.14.894
2. Макс Ферстаппен («Ред Булл») +5.355
3. Фернандо Алонсо («Астон Мартін») +20.728
4. Джордж Расселл («Мерседес») +25.866
5. Льюїс Хемілтон («Мерседес») +31.065
6. Карлос Сайнс («Феррарі») +35.876
7. Шарль Леклер («Феррарі») +43.162
8. Естебан Окон («Альпін») +52.832
9. Пьер Гаслі («Альпін») +54.747
10. Кевін Магнуссен («Хаас») +1:04.826
11. Юкі Цунода («Альфа Таурі») +1:07.494
12. Ніко Хюлькенберг («Хаас») +1:10.588
13. Гуаньюй Чжоу («Альфа Ромео») +1:16.060
14. Нік де Вріс («Альфа Таурі») +1:17.478
15. Оскар Піастрі («Макларен») +1:25.021
16. Логан Сарджент («Вільямс») +1:26.293
17. Ландо Норріс («Макларен») +1:26.445
18. Валттері Боттас («Альфа Ромео») +1 круг

Не фінішували:
Александер Албон («Вільямс»)
Ленс Стролл («Астон Мартін»)

 
За матеріалами: Чемпионат
КОММЕНТИРОВАТЬ
Популярний ролик
Опитування
Ми в соцмережах
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
Актуальне